Vi finns här för att hjälpa dig

Bläddra igenom våra FAQ och låt oss hjälpa dig att hitta de svar du söker.

 

Vi finns här för att hjälpa dig

Bläddra igenom våra FAQ och låt oss hjälpa dig att hitta de svar du söker.

 

Vanliga frågor

Vart finns ni?

Vi finns i Ödeshög och i Södertälje.
Adresserna är Lievägen 6, 599 31 Ödeshög
Klockarvägen 114, 151 61 Södertälje

Vad har ni för betalsätt?

Vi har upp till 24 månaders räntefri delbetalning med SVEA Ekonomi om du beställer via butik eller telefon.
Beställer du på hemsidan så har vi upp till 12 månaders räntefri delbetalning med Klarna.
Du kan även, om du är bosatt i Sverige, betala 30% vid beställning och resterande vid leverans.
Vi har även företagsswish, samt möjlighet att betala med faktura både i butik och via onlineköp.

Jag har fått en trasig produkt, vad gör jag nu?

Då ska du reklamera den till oss så snart som möjligt. För att göra en reklamation klickar du här!
därefter följer du formulärets anvisningar.

Är det inte möjligt att skicka in en reklamation via formuläret så mailar du till reklamation@semobler.se och följer samma anvisningar som du givits i formuläret. Dvs; du skriver ditt ordernummer, en liten förklaring på vad som har hänt samt skickar bilder eller eventuellt video på det som är trasigt, så behandlar vi ditt ärende så snabbt som möjligt.

Hur lång leveranstid är det på beställningsvaror?

Den normala leveranstiden på beställningsvaror är upp till 2-3 månader, Ibland kan vi ha beställningsvaror på väg men som inte uppdaterats i leveransinformationen och då är leveranstiden kortare. Vill du ha mer information om leveranstid på en specifik produkt är du välkommen att maila till oss på info@semobler.se

Vad har ni för leveranssätt?

Vid beställning av större möbler så som sängar, soffor och dylikt så sker leverans hem till din adress och planering av leverans sker via sms eller telefonkontakt i förväg så att tid och datum passar. Inbärning och montering kan köpas till som extraservice. Då tillkommer en extra kostnad.

Vid beställning av mindre produkter så som mattor, lampor och dekoration så sker leverans oftast till ett närliggande postombud och då kommer du att få en bekräftelse med sändningsnummer när beställningen lämnat vårt lager.

Kan man beställa i andra färger än de som visas på produktsidan?

Ja, det kan du! Vi har över 20 olika färger i sammet och även andra material så som vävt tyg, läder och dylikt.
Vill du specialbeställa i andra färger än de som är tillgängliga på hemsidan så är du välkommen att ringa oss på 0142-21625 så hjälper vi dig med din beställning!

Kan man köpa presentkort hos er?

Ja, det kan du!
Maila till oss på info@semobler.se så hjälper vi dig.

Vad är era öppettider i butik?

Våra öppettider är:
Mån - Fre: 10.00 - 19.00
Lör - Sön: 12.00 - 17.00
Avvikande öppettider kan förekomma vid helgdagar.

Har ni öppet köp/ångerrätt?

Ja, du har 14 dagars ångerrätt där du kan prova produkten och se att den passar, men är du osäker så ska du behålla originalförpackningen för en eventuell retur.
Du har även 30 dagars öppet köp, då ska produkten returneras i obruten förpackning. Öppet köp och ångerrätt gäller inte på REA-produkter i kategori Lagerrensning/outlet.

Jag är inte nöjd och vill returnera, hur gör jag?

Vid retur så ska du maila till info@semobler.se och skriva ditt ordernummer samt vad du vill returnera, som kund står du för eventuella returkostnader, kostnaden beror på vikt, volym och distans och kommer att meddelas via mailkontakt.
Har du möjlighet kan du även returnera direkt till någon utav våra butiker. Men retur skall alltid meddelas i förväg.

Har ni fri frakt?

Vi har fri frakt till större delen av hela Sverige.
Dock tillkommer fraktkostnad på produkter över 25 KG som ska till Norrland eller Gotland.
Fraktkostnad tillkommer vid leverans utanför Sverige.

Jag har ångrat mig och vill avboka min beställning, hur gör jag?

Avbokningar sker endast via e-post. Vill du avboka/avbryta din beställning så ska du maila till oss på info@semobler.se och skriva ditt ordernummer samt att du önskar avbryta din beställning.

Jag har inte fått min faktura, vad ska jag göra?

I första hand ska du kontakta företaget som fakturan är gjord via, d.v.s antingen SVEA Ekonomi eller Klarna.

Väntar du på en faktura från SVEA Ekonomi så kommer den ca 30 dagar efter att du har mottagit din beställning. Väntar du på en faktura från Klarna så kommer den i samband med att din beställning levereras.

Jag vill ändra min order, hur går jag till väga?

Vill du ändra eller byta ut något i din beställning så mailar du till oss på info@semobler.se och skriver ditt ordernummer samt vad du vill ändra, så återkopplar vi till dig och hjälper dig med din ändring.

Jag har returnerat/avbokat något jag redan har betalat, när får jag pengarna tillbaka?

Har du betalat direkt till oss så returneras pengarna inom 14 arbetsdagar fr.o.m att vi fått in dina uppgifter.

Har du beställt på hemsidan och använt Klarna som betalsätt så är det Klarna som krediterar ditt belopp inom ca 3-4 arbetsdagar. För övriga frågor om Klarnas returbetalning, kontakta Klarna.