Läs våra villkor för att enklare kunna genomföra ditt köp

Här hittar du enkelt all information du behöver om avgifter, priser, garanti, öppet köp, ångerrätt, reklamation och reklamationsrätt

 

Läs våra villkor för att enklare kunna genomföra ditt köp

Här hittar du enkelt all information du behöver om avgifter, priser, garanti, öppet köp, ångerrätt, reklamation och reklamationsrätt

 

Köpvillkor

PRISER & AVGIFTER & KAMPANJER

  • I butiks och webbutik priser ingår moms med 25 procent.
  • Fraktkostnader samt avgifter tillkommer vid leverans av varor som väger över 25 Kg eller 0,25 kubikmeter i volym vid leverans till Norrland och Gotland.
  • Fraktkostnader samt avgifter tillkommer vid leverans utanför Sverige.
  • Alla kampanjer gäller EJ på Outlet samt super deals kategori.

Betalning

S & E Möbler erbjuder finansiering av köp via följande partner:

  • SVEA Checkout (upp till 12 mån 0% ränta) vid beställning via vår webbutik.
  • Resurs BANK (upp till 24 mån 0% ränta)
  • Svea Ekonomi (upp till 24 mån 0% ränta)

Vid butiksköp tar vi även emot kort, kontanter och Swish.

OBS! En handpenning på minst 30 % betalas alltid vid kontant betalning om ni beställer via telefon eller i butik. Slutbetalning görs vid hämtning eller leverans.

Datahantering & integritet:

I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår databas för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan

förvänta dig. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen.

Personuppgiftsansvarig part är S & E Möbler AB (556894-2295).S & E Möbler ABs kundregister bank innehåller personliga uppgifter, såsom fullständigt namn,

personnummer, postadress, telefonnummer, e-postadress samt IP-nummer. Ändamålet med S & E Möblers behandling av insamlade personuppgifter är att använda

dem för:

A. Kunna fullfölja köp och leverans av lagd order hos S & E Möbler AB.

B.Möjliggöra riktad marknadsföring per e-post, mail, sms och/eller andra kanaler baserat på dina tidigare köp eller användarbeteende hos S & E Möbler AB. Vår

betalningspartner Klarna kommer att samla personuppgifter om dig i samband med betalning av din order, oavsett betalmedel.Klarna är således

personuppgiftsansvarig för sådana personuppgifter enligt Klarnas allmänna villkor. https://www.klarna.com/se/villkor/ För att kunna fullfölja leverans, säljsupport

och eventuell leverantörsbeställning så kommer S & E Möbler AB att dela med sig av nödvändiga personuppgifter till våra samarbetspartners för att kunna fullfölja

köpet.

Inga personuppgifter kommer att säljas vidare till tredje part och lagras internt med begränsad funktionalitet för tillgång.Vi sparar bara personuppgifter så länge

som det är nödvändigt, därefter raderas samtliga personuppgifter.

Om dina personuppgifter skulle vara ofullständiga, felaktiga eller irrelevanta har du rätt att begära att de uppdateras eller raderas.

Du har också rätt att begära skadestånd om S & E Möbler AB inte fullföljt sitt åtagande i behandlingen av personuppgifter enligt lagen.

Du kan begära ett utdrag på vilka uppgifter som vi har registrerade om dig. För att begära ett registerutdrag eller rättelse av uppgifter skickar du en skriftlig

undertecknad begäran till:

S & E Möbler AB

Lievägen 6

599 31 Ödeshög

Sverige

S & E Möbler AB arbetar enligt svensk och europeisk lagstiftning, varpå vi följer alla GDPR-direktiv med säkrad plattform, begränsad åtkomst till personuppgifter och

möjliggörandet för dig som kund att uteslutas ur vår kunddatabas.

Leveransvillkor

Inrikes:

S & E Möbler har egen leverans i större delen av Sverige, och använder sig utav olika underleverantörer som DHL, Bring Osv. i hela Sverige.

Lagervaror levereras inom 3-14 arbetsdagar, beroende din leveransadress .

Om du önskar delleverans – meddela oss när du lägger din order eller kontakta oss.

Om leveranstiden blir längre än vad som angivits på din order så meddelar vi dig snarast möjligt efter det att förseningen kommit oss tillkänna.

  • Beställningsvaror har leveranstid upp till 3 månader beroende på inköpen och produktarten.
  • Specialbeställda varor levereras normalt inom 2-3 månader.

Leverans sker enbart vardagar och enligt våra samt transportbolagets aktuella tidtabeller, oftast vardagar 09.00-17.00. Lokala avvikelser kan förekomma. Vill du

veta vad som gäller för just din ort hänvisar vi till vår kundinformation 0142-216 25.

Alla leveranser sker till husets ytterdörr och inbärning ingår ej. Är er leverans skadad ska ni omedelbart anmäla detta till chauffören så att en notis görs på

fraktsedeln. Det är kundens skyldighet att kontrollera godset vid mottagandet och anteckna eventuella skador på fraktsedeln innan påskrift, annars kan du bli utan

ersättning. Anmäl detta till S & E Möbler skriftligen via hemsidan, https://semobler.se/se/reklamation.

Vid avbokning av redan godkänd leverans kommer ni som kund att debiteras returfrakt samt en hanteringskostnad. För att undvika onödiga kostnader – ta emot er

inbokade leverans.

Vi på S & E Möbler gör allt för att leverera dina nya möbler snarast möjligt. Vi vågar faktiskt lova att vi levererar inom den utlovade leveranstiden.

Utrikes:

S & E Möbler använder sig utav olika transportörer vid utrikes leveranser.

Lagervaror levereras inom 3-6 veckor. Om leveranstiden blir längre än vad som angivits på din order så meddelar vi dig snarast möjligt efter det att förseningen

kommit oss tillkänna.

OBS! Specialbeställda varor samt beställningsvaror levereras normalt inom 2-3 månader.

Leverans sker enligt överenskommelse mellan S & E Möbler och kund till husets ytterdörr. Är leverans skadad ska kund rapportera det till vår reklamationsavdelning

via e-post till reklamation@semobler.se

Paketleverans:

Vid beställning av mindre produkter sker leveransen till din närmsta postombud. Ett sms skickas ut till kund för upphämtning när varan ankommit till postombudet.

I sms:et framgår även vilket postombud paketet finns för upphämtning samt att SMS:et alltid skall uppvisas vid utlämning av paket tillsammans med giltig

legitimation. Hämtar du inte ut ditt paket på utlämningsstället inom 14 dagar skickas det tillbaka till oss och du debiteras för returfraktkostnad samt

hanteringskostnad.

Om leveranstiden blir längre än vad som angivits på din order så meddelar vi dig snarast möjligt efter det att förseningen kommit oss tillkänna.

Garanti

S & E Möbler erbjuder er som kund 3 års garanti på hela sortimentet (exklusive mattor 6 månaders garanti). Garantin börjar gälla fr.o.m mottagnings datumet.

Alla garantier gäller inom Sverige.

Produktgaranti omfattar endast tillverkningsfel. Dessa tillverkningsfel ska konstateras och godkännas av S & E Möblers reklamationsavdelning. Om fel i varan är

ursprungligt, får du som kund hos S & E Möbler ersättningsdelar i första hand, alternativt en ny produkt eller en likvärdig om inte produkten kan anskaffas.

Produktgaranti omfattar inte normalt slitage, fel som uppkommit vid felaktig montering eller förvaring, olyckshändelse, felanvändning, skötsel brist eller rengöring.

När du upptäcker ett fel måste du som kund anmäla det omgående till S & E Möblers reklamationsavdelning via hemsidan, https://semobler.se/complaint.

Din orderbekräftelse är ditt garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja din garantirätt.

Observera att garantin gäller ej vid företagsköp.

Reklamation & reklamationsrätt

Som kund hos S & E Möbler har du 3 års reklamationsrätt i enlighet med konsumentköplagen och 2 års reklamationsrätt i enlighet med EU-reglerna (gäller endast

utländska kunder som är bosatta i EU).

Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga, enligt konsumentköplagen och EU-reglerna. Ett fel måste rapporteras inom skälig tid efter att kund upptäckt felet.

Vid eventuell upptäckt reklamation skall det anmälas till S & E Möbler via hemsidan, https://semobler.se/complaint.

För att underlätta hanteringen av ert ärende, ange alltid följande: Namn, ordernummer/kundnummer, artikelnummer/namn på felaktig vara. All kommunikation sker

skriftligt via mail.

Om du haft produkten i mer än 6 månader, bär du ansvaret för att frakta produkten till oss i Ödeshög för att vi ska kunna undersöka och åtgärda felet. Vi kan

transportera varan, men då belastas du för frakten.

Skulle det visa sig att det är ett produktionsfel, återbetalas fraktavgiften. Om det visar sig att det är ett handhavandefel, tas kontakt med dig om nästa steg i

ärendet.

För att avlasta vår kundtjänst samt klara av att ge en högre grad av service till alla våra kunder, ber vi er att inte kontakta kundtjänst i reklamationsärenden. Du

kommer att hänvisas till formuläret på hemsidan eller eventuellt e-post.

Avbokning av vara

Lagd order på specialbeställning som avbokas debiteras med 30 % av ordervärdet för den avbokade varan. Alla varor beställs samma dag som handpenningen är

betald.

Eventuell avbeställning skall ske skriftligen via e-post till info@semobler.se

Ångerrätt & Returhantering

Som kund har du 14 dagars ångerrätt när du handlar på distans eller utanför en av våra affärslokaler. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 15 dagar från det att vi mottagit produkten.

Som kund bekostar du själv returfrakten. Ångrad produkt skall alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage.

Alla returer skall ske innan din ångerrätt har löpt ut.

Kund ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat om produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en

produkt om produktförpackningen har öppnats. Vid specialbeställningar gäller inte ångerrätten.

Vid en retur skall konsumenten meddela S & E Möbler sin önskan. Vid returer är det kundens ansvar att produkten kan hämtas upp utan komplikationer samt att

kunden är närvarande och behjälplig för transportören.

Observera att transportören ej bär några produkter, utan dessa skall vara förpackade på pall i originalemballage, eller likvärdigt - på marknivå. Alla returer skall

först godkännas av S & E Möbler där vi kommer att kräva bildmaterial.

Om något av ovanstående ej uppfylls förbehåller vi oss rätten att ej återbetala hela beloppet till följd av extra kostnader, skador eller förändrat skick på produkten.

Vid ångrat köp, kontaktar du kundtjänst via mail på info@semobler.se Ange alltid namn och ditt ordernummer.

Vid köp av reaprodukter i kategori ”Lagerrensning” gäller ej ångerrätt/öppet köp. Vid retur av en rea produkt återbetalas kund i form av presentkort.

Öppet köp

Som kund har du 30 dagar öppet köp hos S & E Möbler. Detta innebär att du som kund har rätt till att returnera produkten inom 30 dagar fr.o.m leveransdatumet.

Detta gäller vid köp i butiken eller distans- och hemförsäljning. Vid returen ska varan returneras i oöppnad förpackning, helt omonterad och oanvänd. Som kund

belastas du för returfrakten. Vid utnyttjande av öppet köp skall du ange skäl om ditt beslut. Bilder på varan och emballagets skick måste skickas till

info@semobler.se

Som kund bekostar du själv returfrakten vid öppet köp. Varan skall alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande

emballage. Kund ska returnera varan inom 30 dagar fr.o.m mottagnings datumet.

Öppet köp gäller inte vid betalning med presentkort (endast bytesrätt), specialbeställningar eller reaprodukter, om inget annat är avtalat vid köptillfället.

Överenskommelsen skall i detta fall stå i din orderbekräftelse eller kvitto.

Öppet Köp gäller endast i Sverige.

Divan Riktning

Gällande divan riktning gäller det när ni sitter i soffan.

Reservation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, brister i information samt felaktiga specifikationer på vår hemsida. Detta gäller även bilderna, som i vissa fall har illustrativt

syfte.

Tvist

Vid eventuell tvist följer S & E Möbler beslut från Allmänna reklamationsnämnden (ARN)

Tvist rörande villkoren skall avgöras av allmän domstol.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter,

samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från S & E Möbler, som gör att

S & E Möbler ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att S & E Möbler befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.