öppet: mån-fre 10-19, lör 10-17, sön 11-17mån-fre: 11-19, lör 11-16, sön 11-16
 ring oss: 0142 - 21 625ring oss: 0142 - 21 625
  

Villkor

Priser

I butiks och webshop priser ingår moms med 25 procent

 

Reklamationsrätt

Reklamationsrätten gäller i 3 år. Om fel på varan uppstår inom denna period kommer felet åtgärdas/repareras i första hand. Reklamationsrätten gäller ej fel som uppkommit pga. av bristande skötsel, felaktigt handhavande eller normal förslitning. För att styrka er reklamation vill vi ha en bild på skadan. Bor du utanför vår normala leveransrutt (om du betalar för fraktkostnad vid leverans eller hämtar soffan själv på vårt lager), så måste du själv ombesörja att den felaktiga produkten kommer oss tillhanda i Mantorp, alternativt vänta om/tills vi har vägarna förbi med leveranser. 

 

Garanti

S&E Möbler AB säljer mattor med 6 månaders garanti och alla andra produkter med ett års garanti samt tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen.

Alla garantier gäller inom Sverige.
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans.

Dessa fabrikationsfel ska konstateras och godkännas av S&E Möbler, då du som kund får ersättningsdelar, alternativt en ny produkt.

Gäller det t.ex. handhavande fel och i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv gäller inte garantin.

Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, eller felmontering.
Reklamationsrätten gäller enbart i de fall där det med/under normalt slitage uppstår skada som kan hänföras till någon form av fabrikationsfel.
Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten. 
Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt.

Vid eventuell upptäckt reklamation skall det genast anmälas till S&E Möbler via mail: info@semobler.se Ange alltid namn och vilken vara det gäller.

Bild på skadan krävs också.

 

Betalning

SE Möbler erbjuder finansiering av köp via Klarna Checkout (upp till 12 mån 0% ränta) om ni handlar via vår webbutik.

Samt Handelsbanken Finans (6-23mån 0% ränta),  eller Wasa Kredit, Svea Ekonomi (6-24 mån 0 % ränta) om ni handlar via telefon eller i butiken.

Vid köp i butik tar vi även emot kort samt kontanter.

 

Handpenning

En handpenning på minst 30 % betalas alltid vid kontantbetalning om ni beställer via telefon eller i butik. Slutbetalning görs vid hämtning eller leverans. 

 

Ångerrätt & Returhantering

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 15 dagar från det att vi mottagit produkten. 

Som kund bekostar du själv returfrakten. Ångrad produkt skall alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats. Vid specialbeställningar gäller inte ångerrätten.

Vid en retur skall konsumenten meddela SE Möbler sin önskan. Vid returer är det kundens ansvar att produkten kan hämtas upp utan komplikationer, samt att kunden är närvarande och behjälplig för transportören. Observera att transportören ej bär några produkter, utan dessa skall vara förpackade på pall i orginalemballage, eller likvärdigt - på marknivå. Alla returer skall först godkännas av SE Möbler där vi kommer att kräva bildmaterial. 

Om något av ovanstående ej uppfylls förbehåller vi oss rätten att ej återbetala hela beloppet till följd av extra kostnader, skador eller förändrat skick på produkten.

Vid ångrat köp, kontaktar du kundtjänst via mail omgående: info@semobler.se Ange alltid namn och ditt ordernummer.

 

Avbokning av vara

Lagd order (du har beställt varan i butiken) på beställningsvara som avbokas debiteras med 30% av ordervärdet för den avbokade varan. Alla varor beställs samma dag som handpenningen är betald.

Lagd order (du har beställt varan i butiken) på lagervara som avbokas debiteras med 15% av ordervärdet för den avbokade varan

Eventuell avbeställning skall ske skriftligen via e-post eller telefon 0142-21625. 

 

Leveranstider

Alla leveranstider är ungefärliga. Normal tid är 5–12 veckor från fabrik.

Lagervaror är varor som vi normalt har i lager för omedelbar leverans/hämtning.

Om du önskar delleverans – meddela oss när du lägger din order eller kontakta oss.

Om leveranstiden blir längre än vad som angivits på din order så meddelar vi dig snarast möjligt efter det att förseningen kommit oss tillkänna.

 

Leveransgaranti

Vi på S&E möbler gör allt för att leverera dina nya möbler snarast möjligt. Vi vågar faktiskt lova att vi levererar inom den utlovade leveranstiden.

 

Din skyldighet som kund

Din uppgift som kund är att se till att möbeln kommer in i ditt hem. Mått finns angivet till varje produkt. Är du osäker kontakta oss för info. Vi fraktar inte tillbaka en levererad möbel. 

 

Divanriktning

Gällande divanriktning gäller det när ni sitter i soffan.

 

Frakt

Vi har fri frakt på alla våra produkter i webshopen, handlar ni i vår butik tillkommer frakt på vissa varor.

 

Fraktvillkor

S&E Möbler AB använder sig av DHL och DB Schenker för inrikes transporter i hela Sverige. 
Leverans sker enbart vardagar och enligt transportbolagets gällande tidtabell, oftast  förmiddagar. Lokala avvikelser kan förekomma. Vill du veta vad som gäller för just din ort hänvisar vi till DHLs kundtjänst 0771-345 345 eller DB Schenker kundtjänst 031 703 80 00
Alla leveranser sker till ytterdörren och inbärning ingår ej.
Är er leverans skadad ska ni omedelbart anmäla detta till chauffören så att en notis görs på fraktsedeln. Det är kundens skyldighet att kontrollera godset vid mottagandet och anteckna eventuella skador på fraktsedeln innan påskrift, annars kan du bli utan ersättning. Anmäl detta till S&E Möbler, info@semobler.se
Är leveransen skadad på ett sätt som inte är noterbart på emballaget, skall en anmälan göras till S&E Möbler inom 3 dagar efter mottagandet.
Anmälan görs på mail till  info@semobler.se bifoga alltid bild på skadan.

Reservation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, brister i information samt felaktiga specifikationer på vår hemsida. Detta gäller även bilderna, som i vissa fall har illustrativt syfte.

 

Tvist

Vid eventuell tvist skall svensk lag gälla och lösas av svensk domstol. Vi följer Allmänna Reklamations Nämndens (ARN) beslut. 

 

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från SE Möbler, som gör att SE Möbler ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att SE Möbler befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.